A munkahelyi konfliktus fokozatosan bontakozik ki. Fontos, hogy észrevegyük, mivel a szervezet sikerességének akár a gátja is lehet. Leszögezhetjük, hogy ilyen esetben a cégnél a dolgozók érdekei, cselekedetei nincsenek egymással harmóniában.
Régebben a munkahelyi konfliktus elfojtása volt a cél. Manapság a vezetők feladata a konfliktus mentes szervezet kialakítása és fenntartása. Nagyon fontos a dolgozók hozzáállása, akarata a jó légkör kialakítására, megtartására. A konfliktus forrásait, a megoldandó feladatokat fel kell ismerni és kezelni kell – ez már alapvető feladat.
Nézeteltérés forrásai lehetnek:
- Nem megfelelő struktúra kialakítása a szervezeten belül
- Emberi tulajdonságok, személyiség jegyek, értékrendek, érdekek
- Rossz kommunikáció
- Csapatjáték hiánya
Konfliktus lehet vezető és beosztott között, dolgozó és munkacsoport között, dolgozó és dolgozó között illetve a dolgozó belső konfliktusai. A konfliktus kezelés során észre kell venni az ember személyiségét és ehhez kell alakítani a megfelelő kezelést.
A medíátor abban tud segíteni, hogy a problémát felkutassák és a helyes utat megtalálják az érintettekkel közösen. Ez az egyén és vállalat javát is szolgálni fogja, és együttműködésre ösztönöz.