Munkahelyi konfliktusok

MUNKAHELYI MEDIÁCIÓ
MUNKAHELYI MEDIÁCIÓ

A legjobb munkahelyen is alakulhat ki munkahelyi konfliktus. Mivel emberek vagyunk, különböző véleménnyel rendelkezünk, amivel néha nem értenek egyet a kollégák, a vezetők. Konfliktus alakulhat ki a vezető és beosztott, illetve a beosztott és beosztott között. A munkahelyi konfliktus fokozatosan bontakozik ki és fokozatosan indul el a nem megfelelő irányba. Fontos, hogy észrevegyük, mivel a szervezet sikerességének akár a gátja is lehet. Leszögezhetjük, hogy ilyen esetben a cégnél a dolgozók érdekei, cselekedetei nincsenek egymással harmóniában. Sikeres csapat csakis úgy működhet, hogy a kollégáknak jó kapcsolatuk van a vezetővel és egymással. Olyan csapat,ahol az emberek akadályozzák egymást veszteségre van ítélve. Megfigyelhető a munkahelyen lévő jó hangulat közös sikereket, míg a munkahelyen lévő rossz hangulat közös kudarcokat eredményez.

Régebbi időkre visszatekintve a munkahelyi konfliktus elfojtása volt a cél. Manapság a vezetők feladata a konfliktus mentes szervezet kialakítása és fenntartása. Nagyon fontos a dolgozók hozzáállása, akarata a jó légkör kialakítására, megtartására. A konfliktus forrásait, a megoldandó feladatokat fel kell ismerni és kezelni kell – ez már alapvető feladat jelenleg.

Nézeteltérés/ konfliktus forrásai lehetnek:

  • Nem megfelelő struktúra kialakítása a szervezeten belül
  • Emberi tulajdonságok, személyiség jegyek, értékrendek, érdekek
  • Rossz kommunikáció
  • Csapatjáték hiánya

Munkahelyi konfliktus lehet vezető és beosztott között, dolgozó és munkacsoport között, dolgozó és dolgozó között illetve a dolgozó belső konfliktusai. A konfliktus kezelés során észre kell venni az ember személyiségét és ehhez kell alakítani a megfelelő kezelést. Minden eset más és más, így minden eset más és más kezelést kíván a mediátortól

mediátor abban tud segíteni, hogy a problémát felkutassák és a helyes utat megtalálják az érintettek. Ez az egyén és vállalat javát is szolgálni fogja, és együttműködésre ösztönöz, ezáltal újra jó hangulat fog uralkodni csapaton belül, ami nem csak jó munkakörnyezetet, hanem jó eredményeket is fog hozni.

A mediációs ülést telefonos felkövetés követi, ahol a mediátor visszacsatolást kér a kapcsolat jelenlegi helyzetéről.