Gyermek és Kamaszkori Problémák

Gyermek és Kamaszkori Problémák

Gyermek és kamaszkori problémák

Akinek van gyermeke tudja, hogy minden szülőnek nagyon fontos, hogy gyermeke jól legyen, bármilyen probléma esetén az ő lelke ne sérüljön. Ha a gyermek kicsi, ennek ellenére ért és érez mindent. Érzi a szülők között szeretet és a feszültséget is egyaránt. Fontos, hogy mindent tegyünk meg azért szülőként, hogy a felmerülő konfliktust megoldjuk.

 Probléma, ami a gyermeket érinti lehet a két szülő között, de lehetséges, hogy a szülő és gyermek közötti merül fel,ami főleg a gyermek-kamasz korát érinti. A gyermekkel való beszélgetés mellett sokszor elengedhetetlen, hogy kikérjük szakember segítségét. Egy pártatlan fél érzelmek nélkül mindkét fél szemszögből látja a problémát. Sok esetben a gyermek csak egy úgymond ismeretlen ember számára nyílik meg, mert otthon fél a következményektől, fél az őszintesége hatásaitól. A mediáció során minden esetben arra törekszünk, hogy kiderítsük a probléma okát, a konfliktus megoldódjon, a felek közös megegyezésre jussanak, ami mindkettő fél számára elfogadható legyen.

A problémák megoldásával kapcsolatban mikor érdemes hozzám fordulni?

  • Rossz, hiányos vagy nem megfelelő kommunikáció esetén
    (Fontos, hogy a két fél között helyreálljon a kommunikáció és merje mindkettő fél felvállalni a véleményét. Egyenrangú félként kezeljük a szülőt és a gyermeket.)
  • Iskolai tanulmányi probléma esetén
    (Gond van az iskolában a magatartással, tanulmányi eredménnyel, vagy hírtelen leromló tanulmányi eredmény, sok az igazolatlan hiányzás esetén)
  • Otthoni, családi problémáknál
    (Öltözködési, beszédstílusi, viselkedési problémáknál)
  • Rossz társaságba keveredett a gyermek
  • Felvett helytelen szokások átbeszélése
  • Szenvedélybetegség, számítógépes játékok, rendetlenség szobában, zsebpénz kérdése, dohányzás, kábítószer használata.

Fontos, hogy a mediáció során a gyermek és a szülő azonos szinten helyezkedik el, hiszen a megoldás egyik záloga, hogy a fiatal érezze, hogy egyenrangú félként kezeljük és a döntés meghozatalába neki is ugyanakkora szava van. A problémák átbeszélése után olyan egyezség születik szülő és gyermek között, amely mindkét fél számára elfogadható és betartható.

A mediációs ülést telefonos felkövetés követi, ahol a mediátor visszacsatolást kér a kapcsolat jelenlegi helyzetéről.